8 items die u moet toevoegen aan uw SEO-checklist

Voor veel online marketeers is er geen dwingender reden om 's ochtends op te staan dan te weten dat ze een nieuwe reeks zoekwoordgegevens van Google zullen hebben. Google past voortdurend zijn algoritmen aan en brengt nieuwe functies uit, dus het is moeilijk voor marketeers om alle veranderingen bij te houden. Maar maak je geen zorgen - we hebben een lijst samengesteld met wat volgens ons de meest invloedrijke veranderingen zijn die je moet weten voor je aanstaande SEO-strategie in 2022. Dus scroll naar beneden en bereid je voor om te beginnen met plannen om uw websites bovenaan in Google te houden!

1. De content van uw website bekijken

Om een correct geoptimaliseerde websitekopie te maken, moet u ervoor zorgen dat uw site op alle kanalen on-brand is. Dit zal u helpen uw content marketing strategie te stimuleren. Google zal beginnen met het tonen van een ranking penalty aan sites die verouderde of dubbele webpagina's hebben. Je kunt dit zien op Google Search Console, maar ook in je organische SERP's. Google streeft ernaar om alleen relevante informatie weer te geven die relevant is voor de zoekopdracht van de zoeker. De focus ligt hier op gebruikers en hun behoeften, wat betekent dat u de relevantie van elke pagina wilt verbeteren met betere zoekwoorden en meer hoogwaardige content.

2. Inzichten in gebruikersgedrag

Google heeft aangekondigd dat het een diepgaande analyse gaat maken van het gebruikersgedrag op een website. Dit zal leiden tot een betere tracking van conversies en de mogelijkheid voor site-eigenaren om betere beslissingen te nemen over hun inhoud. Trefwoorden zijn nog steeds belangrijk, maar de manier waarop Google een website ontdekt en rangschikt, evolueert. Het wordt dus tijd dat u ook uw SEO-strategie voor 2022 verandert. Als je voorop wilt blijven lopen, begin dan met het implementeren van conversietracking en A/B-testen. Houd bij hoe gebruikers omgaan met uw website en breng wijzigingen aan die het aantal conversies verhogen.

3. Wijzigingen pagina-indeling

Google begint paginalay-out te herkennen als een ranking factor. Dit betekent dat u uw webpagina's zo wilt ordenen dat het voor gebruikers gemakkelijk is om uw site te lezen en erop te navigeren. Probeer koppen, sub koppen, opsommingstekens en genummerde lijsten op te nemen voor gemakkelijk te volgen content. Een andere geweldige manier om de lay-out van uw site te verbeteren, is met schema-opmaak. Hiermee kunt u gestructureerde gegevens opnemen in uw webpagina's - of het nu een blogpost of een product vermelding is - zodat deze correct wordt weergegeven in zoekresultaten en op de SERP van Google.

Als u nog niet bent begonnen met het gebruik van schema-opmaak, is het nu tijd! De meeste websitebouwers en content management systemen hebben een gebruiksvriendelijke interface om deze opmaak toe te voegen, waardoor het een eenvoudige taak is. Zie het zo: Google ziet documenten, afbeeldingen en video's als afzonderlijke elementen. Door schema-opmaak aan uw content toe te voegen, helpt het Google te begrijpen dat uw elementen gerelateerd zijn, en het is een belangrijk item in SEO-strategie 2022. U kunt bijvoorbeeld schema-opmaak gebruiken om een product afbeelding of video in uw content op te nemen. Dit maakt de informatie beter doorzoekbaar door het een duidelijke naam te geven op de SERP.

4. Forummoderatie

Google werkt eraan om persoonlijke informatie uit zoekresultaten te verwijderen. Dit betekent dat het forum van uw website of sociale-mediaprofielen minder in SERP's verschijnen en zelfs worden bestraft. Het doel is om gebruikers een betere gebruikerservaring te bieden, maar het betekent ook dat u door gebruikers gegenereerde content zorgvuldiger moet controleren. U wilt een gedragscode voor uw community opstellen en andere maatregelen nemen om de kwaliteit en nauwkeurigheid van uw opmerkingen en berichten te waarborgen. Houd klachten over ongepast of aanstootgevend materiaal in de gaten en bekijk het moderatiebeleid regelmatig met uw team.

5. Advertenties met product vermeldingen

Google werkt eraan om misleidende en irrelevante advertentieresultaten te verwijderen. Om deze reden zullen pay-per-click advertenties alleen informatie tonen die relevant is voor de zoekopdracht van de zoeker. Dit betekent dat u ervoor moet zorgen dat uw productinformatie en merkinhoud op alle kanalen up-to-date zijn, inclusief product pagina's, bestemmingspagina's, pagina's met verkopersgidsen, recensies en andere content. Advertenties met product vermeldingen blijven een enorme bron van verkeer, maar u wilt ze wel relevant en gericht houden.

6. Mobielvriendelijke updates

90% van de zoekers begint een zoekopdracht op een mobiel apparaat. Contentoptimalisatie voor mobiele apparaten zal gebruikers aanmoedigen om op links te klikken en die zoekers om te zetten in klanten. Als u nog geen responsief ontwerp gebruikt, is dit het moment om te beginnen. Google werkt ook zijn mobielvriendelijke algoritme bij. Het gebruikt de snelheid van uw site als ranking factor. Een trage website kan resulteren in een lagere gebruikersbetrokkenheid. Zorg ervoor dat uw site snel laadt en een geweldige gebruikerservaring biedt door snel ladende, lichtgewicht en veilige code te gebruiken. Mobiel adverteren groeit ook snel en zal dat blijven doen. Dus als u uw mobiele marketinginspanningen wilt maximaliseren, zorg er dan voor dat uw mobiele site is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten.

7. Uitgebreide zoekresultaten

De mogelijkheid om gedetailleerde informatie in zoekresultaten weer te geven zal prominenter worden. Dit betekent aandacht besteden aan de producten, services en merken die u promoot op Google en ervoor zorgen dat uw content nauwkeurig en up-to-date is. Anders kunt u door Google worden bestraft omdat u zoekers niet de beste ervaring biedt. Dit betekent ook meer zakelijke kansen voor lokale bedrijven. Als u online beoordelingsbeheer niet gebruikt, wilt u er binnenkort mee beginnen. Wees proactief bij het beheren van lokale beoordelingen en u kunt een uitstekende ervaring creëren die potentiële klanten aanspreekt. Dit betekent dat u meer positieve recensies zult zien, wat nog meer klanten naar uw bedrijf zal trekken.

8. Web gebaseerde videoadvertenties

Er is een verschuiving naar video-content en Google wil het gebruikers gemakkelijk maken om snel te vinden wat ze zoeken. Dit betekent dat je video's wilt gaan maken en deze over meerdere kanalen wilt verspreiden. Google geeft de meest relevante video-content bovenaan de zoekresultaten weer, dus u moet ervoor zorgen dat uw video relevant is en wordt weergegeven in zoekopdrachten die verband houden met uw product of service. Hetzelfde geldt voor YouTube: het is belangrijk om je kanaal te optimaliseren en het voor gebruikers gemakkelijk te maken om de video-content van je bedrijf op YouTube te vinden.

Gevolgtrekking

Google verandert voortdurend zijn algoritme en zal nooit stoppen met werken aan het verbeteren van zijn zoekresultaten. Als u zich overweldigd voelt door de toenemende taken op uw checklist van SEO-strategie 2022, kunt u betaalbare SEO-bureaus inhuren om u te helpen zonder dat het u veel kost. Hoewel u zich met deze SEO-trends in 2022 kunt concentreren op de veranderingen die u de meeste kansen bieden om uw bedrijf te laten groeien en uw conversiepercentages te verbeteren. Bovendien kunt u ook professionele diensten voor het schrijven van inhoud inhuren om hoogwaardige content voor uw bedrijf te genereren om uit te blinken in on-page SEO.

SEO bureau Den Haag

Herman Geertsema is een freelance SEO specialist en Content Marketeer uit Den Haag. Tevens is hij een ervaren Content marketeer. Heeft u een vraag over SEO? Of wilt u mij als SEO specialist inhuren? Neem dan contact op via info@connectyourworld.nl